Projektując ogród, warto wziąć pod uwagę aspekty wizualne, ale również skupić się na funkcjonalności. Nawet najpiękniejsze materiały źle ułożone, a rośliny nieprawidłowo skomponowane nie zapewnią nam atrakcyjnej i harmonijnej przestrzeni.
Projektując ogród, warto wziąć pod uwagę aspekty wizualne, ale również skupić się na funkcjonalności. Nawet najpiękniejsze materiały źle ułożone, a rośliny nieprawidłowo skomponowane nie zapewnią nam atrakcyjnej i harmonijnej przestrzeni.
Podjazd to ważna część strefy wejściowej posesji. Usytuowany od strony frontowej powinien ładnie się prezentować i mieć optymalną wielkość, żeby spełniał swoje zadania. Do jego budowy dobrze użyć tych samych surowców i kolorów, które występują w innych częściach ogrodu oraz na fasadzie budynku.
Podjazd z kostki brukowej to rozwiązanie uniwersalne i tanie. Dodatkowym atutem jest trwałość oraz bogate wzornictwo. Gwarantuje możliwość ułożenia różnych wzorów i kształtów, co przy dużych podjazdach ma znaczenie. Szerokość wjazdu powinna wynosić minimum 3 m, a przy większych odległościach nawet 4,5 m. Zapewnienie odpowiedniej wielkości tej strefy umożliwi ci komfortowe manewrowanie autem. Do utwardzenia działki przy domu jednorodzinnym, gdzie będzie występował wyłącznie ruch lekki (do 3,5 tony), wystarczy zastosować kostkę o grubości 6 cm. Jeśli jednak przewidujesz wjazd ciężkiego sprzętu, musisz wykonać podjazd z kostki o grubości 8 cm.
Aby uzyskać interesujący i trwały wjazd z kostki brukowej, postaw na sprawdzone produkty z oferty Semmelrock.
Ciekawie prezentuje się linia Arte o zwiększonej odporności oraz Bellano Antico o nierównej powierzchni i łamanych krawędziach. Jeśli zależy ci na uzyskaniu minimalistycznej i prostej formy, postaw na nowoczesną, szlachetną serię La Linia o chropowatej i antypoślizgowej powierzchni. Jeśli zmagasz się z brakiem wystarczającej powierzchni biologicznie czynnej, koniecznie skorzystaj z hitu wśród projektantów – ekologicznej kostki Aquaton.
Bez względu na to, które rozwiązanie wybierzesz na swój podjazd z kostki, możesz mieć pewność, że dzięki procesowi hydrofobizacji będzie on zabezpieczony przed zabrudzeniami, mrozem oraz solą.
Załóż konto na www.korzyscimurowane.pl i uzyskaj rabaty!
Podbudowa jest nieodzowną częścią nawierzchni, która zapewnia jej trwałość i wytrzymałość. Odpowiednio zaprojektowana i poprawnie wykonana stanowi doskonałą warstwę nośną. Jej głównym zadaniem jest przenoszenie oraz równomierny rozkład obciążeńharakteryzują się dużą różnorodnością, ciekawym wzornictwem oraz szybkim montażem. Pamiętaj jednak o tym, żeby stawiać na jakość i kupuj od sprawdzonych producentów.
Niewłaściwie położna powoduje zapadanie kostki lub jej pękanie, co generuje dodatkowe koszty. Dlatego, mimo że finalnie jest niewidoczna, wymaga cierpliwości i precyzji w układaniu.
Grubość projektowanej warstwy uzależniona jest od warunków gruntowo-wodnych (spoistości), gatunku materiału oraz zakładanych obciążeń. Przy mniej stabilnych gruntach można ułożyć warstwę przekładkową z geowłókniny, która zapobiegnie mieszaniu się dwóch produktów. Najlepsze efekty daje wykonanie dwóch rodzaj podbudów: zasadniczej (górnej) z tzw. klińca o frakcji 4–31 mm oraz pomocniczej (dolnej z tłucznia o frakcji 31,5–63 mm). Pamiętaj, aby unikać frakcji 0–4 mm, gdyż może ona zamulać podbudowę i uniemożliwiać odpowiednie odprowadzenie wody. Grubość tej warstwy zazwyczaj oscyluje w przedziale 20–40 cm, ale ostateczna wartość wyznaczana jest indywidualnie po wizji lokalnej na budowie. Kruszywo należy układać warstwami ok. 10 cm, a następnie zagęszczać, tak żeby podbudowa odpowiednio się ubiła, a kamyki zaklinowały. Prawidłowo wykonana powinna być zwarta i sztywna, aby nie uległa odkształceniu podczas eksploatacji.
Nikt, może z wyjątkiem dzieci, nie lubi kałuż. Dlatego dla umożliwienia szybkiego odpływu wody po ulewnych deszczach pamiętaj o wykształceniu odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych (standardowo od 0,5 do 3%).
Na końcu całość wyrównaj za pomocą 3-5 cm warstwy podsypki piaskowej i przystępuj do układania nawierzchni brukowej. Powstałe szczeliny między poszczególnymi elementami fugujemy za pomocą piasku. Piasek musi być czysty i płukany jak np piasek nero firmy Semmelrock.
Krawężniki trzymają całą nawierzchnię „w ryzach”, zapobiegając rozejściu się jej elementów pod wpływem nacisku samochodów. Rzetelnie ułożone stabilizują oraz utwardzają podłoże. Ich dodatkową zaletą jest wyznaczenie i uporządkowanie ciągów komunikacyjnych. Do ich budowy najczęściej używa się gotowych elementów z prefabrykatów betonowych lub kostek brukowych osadzonych na chudymi betonie o klasie C8/10 lub 12/15. Do tego celu idealnie nadają się obrzeża Livio lub Livio Grande,.
Układanie podjazdu do domu jest istotnym procesem aranżowania przestrzeni wokół budynku. Nasze porady pomogą ci dokonać odpowiednich wyborów i cieszyć się perfekcyjnie wykonanym podjazdem.
Zatem do dzieła!